Félévi vizsga
Félévi vizsga
11.A
2011/2012.
Vizsga ideje: 2011. január
Vizsga helye: alagsor könyvtár olvasóterme
Előkészületek: vizsga előtt ki kell vinni a székeket az alagsor távolabbi végébe
Vizsgára behozni: toll, zsebkendő, vizsgafüzet
Vizsga-ruházat: sötét alj /nadrág vagy szoknya/, fehér blúz, fázósaknak fehér/vajszínű/bézs vagy fekete blézer/kosztümkabát, elegáns és kényelmes fekete cipő /nem tűsarkú!/ Nem divatbemutató, nem a külső, hanem a tudás számít!
Vizsga mappa összeállítása: két mappa szükséges, egy La grammaire és egy La civilisation című
Írásbelire:
- gyorsfűző vagy gyűrűs mappa
- elején név, L’examen de langue française, La grammaire
- beletéve tétel sorrendben az összes átvett nyelvtani anyag
Szóbelire:
- gyorsfűző vagy gyűrűs mappa
- elején név, L’examen de langue française, La civilisation
- beletéve tétel sorrendben az összes átvett civilizációs anyag
I. Írásbeli
Az írásbeli érettségi vizsga feladattípusai:
- Olvasott szöveg értése
- Hallott szöveg értése
- Nyelvhelyesség
- Íráskészség
II. Szóbeli vizsga
Az érettségi vizsga szóbeli részének feladattípusai:
A. Bevezető beszélgetés: az 5 kérdés mindegyike különböző témaköröket érint:
1. Montre ta carte d’identité. Qu’est-ce qui caractéris ta carte d’identité?
/Bemelegítő kérdés, az alábbi kérdésre kell bővebb válaszokat adni a következő szempontok szerint:/
- Quand la photo de votre carte d’identité a-t-elle été prise?
- Pourquoi a-t-on besoin d’une carte d’identité?
- Que signifient les différents chiffres composant ton code numérique personnel?
- Que se passe-t-il si tu perds ta carte d’identité?
2. Parle de ton enfance, de ton école
/Kifejtő kérdés, itt várható el a leghosszabb válasz. Témáját tekintve legnehezebb az öt kérdés közül./
- Quelles écoles as-tu fréquenté quand tu étais enfant?
- Tu as été un/une bon/ne élève?
- Es-tu un/une bon/ne élève?
- Où as-tu continué tes études après l’école primaire?
- Comment est la relation entre les élèves et les professeurs dans ton école?
- Quelles sont tes matières préférées?
- Quelles sont les matières que tu n’aimes pas?
- Quelles siont tes notes?
- Quelles sont les activités que tu aimes pratiquer après l’école?
- Quelles types d’université et d’école primaire connais-tu?
3. Ma vie, mon passé, mon présent et mon avenir avec des phrases „SI”
/Ez a kérdés valamilyen nehezebb nyelvtani szerkezet használatára készteti a vizsgázót. Aki keveset, vagy nem használja ezeket, 0 pontot kap./
4. Que mettrais-tu dans ton curriculum vitae pour obtenir un emploi?
/Viszonylag könnyű kérdés./
5. Comment est-ce que tu imagines ton avenir? Quels sont tes projets pour l’avenir? Qu’est-ce tu voudrais faire dans la vie?
/Levezető kérdés/
B. Önálló témakifejtés
A vizsgázó egy több fotóból álló montázst kap. A képek a vizsgakövetelmények valamelyik témaköréhez kapcsolódnak.
A vizsgázó feladata nem képleírás. A kép csupán a témakifejtés kiindulópontja. Az sem tekinthető azonban jó feleletnek, ha a vizsgázó a képeket figyelmen kívül hagyja és azoktól függetlenül, a megadott témakörről beszél. A vizsgáztató tanár minél kevesebb kérdést tesz fel, minden kérdés mínusz … pont, hiszen a cél az önálló témakifejtés. A kérdések csak segítségül szolgálnak ha a vizsgázó megakad, láthatóan nem tudja folytatni, vagy kihagyott lényeges szempontokat - de ára van minden kérdésnek, pontveszteséggel jár.
Témakörök: Még átgondolás alatt ... változhat
1. Téléphoner
2. La poste
3. La banque
4. Chez le coiffeur
5. L’informatique
6. folyt köv.
C. Problémamegoldó feladat /szituáció/
A vizsgázó húz egy szituációt tartalmazó lapot. Alaposan olvassa el a feladatokat, gondolja át, milyen fonal mentén szükséges vezetnie a szituáció menetét, vegye számba a fontosabb kulcsszavakat, kifejezéseket. A vizsgáztató szabad akarata szerint alakíthatja a dialógust, a vizsgázónak ehhez pillanatról pillanatra alkalmazkodnia kell a gondolatmenetével és mondataival. Konfliktushelyzetnél érveket, ellenérveket kell felsorakoztatni. Ha a szituáció megkívánja, lehet tegeződni a vizsgáztatóval. Akinek szegényes a szókincse, harapófogóval kell kihúzni belőle a mondatokat és folytonosan rávezető kérdéseket kell feltenni, azaz a dialógus folyamatossága akadályoztatva van, 0 pontot kap.